Wednesday, May 27, 2015

10 manfaat buah nanas bagi kesihatan badan

http://www.agentkeziaindonesia.com/

Rasa asam manis yg dihasilkan buah nanas, boleh mengundang tidak sedikit peminat yg suka buah tersebut. lebih-lebih seandainya dijadikan rujak. kezia skin expert Hem rasa pedas & campuran asam manis dapat menciptakan kamu serentak meleleh & mau cepat duduk & mencubanya, sehingga kucuran keringat membasahi kening kamu.
Nah tidak cuma di balik buahnya yg unik & rasanya yg khas nyatanya buah nanas ini tidak sedikit sekali manfaatnya bagi kesihatan bagi badan kita, & buah ini tidak sedikit kita jumpai di tidak sedikit ruangan kok pasaran '& lain sebangainya serta tidak sedikit, lantaran buah ini gampang di dapati nya ,,,,
Nah berikut ialah 10 manfaat buah nanas bagi kesihatan badan diantaranya
1 Nanas akan berguna mengatasi telatnya datang bln.
2 Nanas mempunyai kandungan vitamin C yg teramat tinggi, bakal menjaga mulut dari sariawan, & sanggup menangkal radikal bebas
3 Sanggup menurunkan tekanan darah tinggi, buah ini amat sangat baik bagi pelanggan darah tinggi. Jikalau dimakan dengan cara rutin akan menurunkan dengan cara beransur.
4 Mempunyai kandungan serat yg tinggi, bagi kamu yg sedang menjalani proses diet buah ini mampu jadi rakan buat menurunkan berat badan kamu.
5 Buah nanas yg dimakan dengan cara rutin dalam hidangan yg serasi, bakal meningkatkan proses imun badan maka bisa terhindar dari pneyakit influenza.
6 Vitamin C yg terkandung pun sanggup mencipta kulit nampak lebih cerah & bersinar
7 Bagi kamu yg mengalami masalah dgn penghadaman, kamu mampu mneggunakan nanas sbg penyelesaian alami. secara mengambilnya.
8 Bakal mengatasi radang kulit yg melebihi lama
9 Mengurangkan terjadinya kesan stress
10 Mengangkat sel kulit mati yg menimbun dalam badan

No comments:

Post a Comment